Увага! З 18 квітня 2023 електричка курсуватиме довше. Запущено пізні рейси. Більш детально читайте в новині. Розклад на сайті оновлено. Вартість проїзду – 15 грн.
Дата відкриття: 2 вересня 2009
Курсування по кільцю: 4 жовтня 2011
Протяжність ліній: 50,8 км
Кількість станцій: 20
Час роботи: 5:30 – 23:20
Інтервал руху:від 10 до 30 хв.
Найшвидше коло: 1 год 50 хв
Кількість потягів: 14
Вартість: 15 грн
Інформація про міську електричку
- Електричка ходить цілий день із інтервалом в 1 годину. Лише за години пік інтервал скорочується до 30 хвилин.
- Приблизно за 1 годину 30 хв електричка робить повне коло за маршрутом прямування.
- У вихідні кількість рейсів електрички скорочено через менший потік пасажирів.
- Маршрутом київської кільцевої електрички курсують 14 поїздів: 10 по колу і 4 між станціями ‘Дарниця’ – ‘Київ-Петрівка’.
- У період повномасштабного вторгнення електричка перевезла за рік близько 3 млн. пасажирів (це близько 8000 щодня).
- Собівартість перевезення 1 пасажира станом на червень 2018 року становила 14,07 грн.
- Після перезапуску (оновлення) 10 жовтня 2014 року всі поїзди були капітально відремонтовані.
- У березні 2022 року кільцеву електричку передали під управління “Укрзалізниці” і з цього часу транспорт значно змінився в позитивну сторону.
- Наприкінці 2022 року у міській електричці запустили систему безконтактної оплати банківськими картками та карткою “Київ Цифровий”.
- Загальна довжина ліній становить 50,8 км.
РОЗКЛАД МІСЬКОЇ ЕЛЕКТРИЧКИ м. КИЇВ
Актуально на: 18 квітня 2023
Графік руху міської електрички по маршруту Е1 (проти годинникової стрілки)
“Дарниця” – “Київ-Петрівка” – “Київ-Волинський” – “Київ-Пасажирський” – “Дарниця”
Графік руху міської електрички по маршруту Е2 (за годинниковою стрілкою)
“Дарниця” – “Київ-Пасажирський” – “Київ-Волинський” – “Київ-Петрівка” – “Дарниця”
Розклад по станціях:
Дарниця (платформа міської електрички); платформа Лівий Берег (Березняки); Видубичі; Київ-Деміївський; Протасів Яр; Київ-Пасажирський (зупинкова платформа Північна, за ТЦ «Полісся»); Караваєві Дачі; Київ-Волинський; Борщагівка; Святошин; Рубежівський (парк Нивки); Сирець; Вишгородська; Зеніт (просп. Бандери); Почайна (Київ-Петрівка); Троєщина-2 (Русанівські сади); Троєщина; Київ-Дніпровський; Лівобережна (біля метро); Київська Русанівка.
Історія київської кільцевої електрички
Міська електричка Києва – один із шести видів громадського транспорту, який успішно функціонує з вересня 2009 року у столиці України.
Спочатку проект «міська кільцева електричка» був призначений для розвантаження іншого транспорту (метро, трамваїв, тролейбусів, автобусів) та рівномірного розподілу потоку пасажирів. Дане визначення більше стосується людей, яким не просто в ранкові та вечірні години-пік добиратися з лівого на правий берег і назад додому.
Тепер же київську міську електричку можна вважати незамінним транспортом для мешканців Києва. Адже тільки вона здатна за півтори години об’їхати навколо всієї столиці, здійснюючи зупинки на кожній з 20-ти платформ. До рухомого складу входить 14 електропоїздів по 6 вагонів кожен, які курсують у двох напрямках: Е1 – проти годинникової стрілки та Е2 – за годинниковою стрілкою.
Враховуючи погодні умови м. Києва взимку, міська електричка – найкращий вид транспорту. Що довела зима 2013 року, коли через рясні снігопади було паралізовано рух усього міста і лише електричка ходила без проблем. Хтось пам’ятає, у вагонах тоді не те, що яблуку, навіть голці було ніде впасти. Тоді електричка багатьох урятувала від довгих (по 4-5 годин) та холодних поїздок з роботи додому.
Все б добре, але з самого запуску даного проекту і буквально до вересня 2014 року задоволеність роботою та дотриманням графіку руху електрички була надзвичайно низькою. Запізнення поїздів на 10-15 хвилин було звичною справою, що говорити тоді про затримки в 30-40 хвилин або 1,5 години.
Міська електричка після модернізації
Після місячної перерви у роботі з 10 жовтня 2014 року електропоїзди значно оновили. Розроблено новий логотип, навігацію, відремонтовано вагони: замінено сидіння, підлогу, поручні. Рухомий склад також пофарбований у нові кольори – білий, жовтий, синій, сірий. При фарбуванні використовувалася двокомпонентна фарба Tikkurila.
Що цікаво на всіх поїздах електрички встановлені GPS-навігатори. Які допомагають контролювати графік руху Укрзалізниці, а також відстежувати місцезнаходження поїздів звичайним пасажирам (за допомогою інтернету та мобільних додатків).
Варто віддати належне київській владі, адже з моменту “воскресіння” електрички почали ходити без значних затримок та запізнень, як це було раніше. Проте деякі станції досі не обладнані гучномовцями, щоб у разі форс-мажорів попередити громадян про затримку чи скасування електрички.
Через високу собівартість проїзду та низьку реальну вартість (15 грн) проект міської кільцевої електрички є дотаційним. Заплановані нововведення: закупівля нових поїздів (економія електроенергії до 30%) та збільшення кількості пасажирів за рахунок відкриття нових зупинок мають зменшити собівартість, але навряд чи вона опуститься навіть до 20 грн.
Тому, в поточних умовах країни та Києва зокрема, не можна виключати варіанти підвищення вартості проїзду у міській електричці. Але сумнівно, що навіть це якось позначиться на зниженні популярності кільцевої міської електрички Києва.